"ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" (דברים,ד,ט"ו)


החובה לשמור על עצמנו וסביבתו הינה בידיים שלנו. האימרה "הכל בידי שמיים" נכונה ואינה סותרת, אלוקים הוא אכן מעל הכל, אך הוא נתן לנו את הזכות לדאוג ולשמור על חיינו וזו אחריותנו בלבד.

כשאנו מחליטים לעבור באור אדום את הכביש, לאכול מזון עתיר שומנים, להשאיר שקעי חשמל חשופים בבית,לשתות עד אובדן חושים, להדליק עוד סיגריה,  מזניחים את עצמנו ובריאותנו ואף מזיקים לעולמנו בכך שאנו לא ממחזרים, חוסכים באנרגיה וכו', אל לנו לחשוב שמה שצריך לקרות יקרה. ניתנה לנו הזכות להחליט, לפעול, לבחור כיצד ואיך יראו חיינו

כמו שנאמר בתלמוד : "תשעים ותשעה מתים בפשיעה ואחד בידי שמיים" (שבת, מ"ג,א), ופסוק זה פשוטו כמשמעו, 99 מתוך 100 בני אדם מתים כתוצאה מכך שלא שמרו נפשותיהם, ששניה אחת בכביש עצמו את עיניהם, שבחרו בחיי אקסטרים וסכנת חיים….

ביהדות רואים זו חובת האדם לדאוג לעצמו לסביבתו, עוד בתורה כתוב "ועשית מעקה לגגך, ולא תשים דמים בביתך" (דברים, כ"ב,ח) וזו דוגמא אחת מיני רבות שיש במקורותינו.

אז עצרו רגע – הסתכלו סביבכם וחשבו כיצד אני יכול לשפר את איכות החיים שלי ושל יקיריי, עד כמה הבית שלי מוגן מפני סכנות, אילו סוגי מזון לרוב יש  בבית, כיצד אני דואג לשלוותי ולשמחתי, כיצד אני תורם בשמירה על איכות הסביבה…ואתן לכם להמשיך כל אחד ועולמו🙂 בריאות ואושר!

כתיבת תגובה

